Завантажте, встановіть, закріпіть, перевірте двічі і вирушайте в дорогу!


Є кілька різних варіантів, як перевозити каное автомобілем. Це залежить від того, чи є у вашого авто рейлінги на даху чи ні. Наявність рейлінгів на даху є ідеальним варіантом, оскільки вони забезпечують найбільш надійну фіксацію. Також це знижує ризик пошкодження автомобіля.

Якщо у вас немає рейлінгів та немає можливості встановити інші види багажниців, то не варто засмучуватися – дивіться спосіб 2. Американці взагалі возять свої човни навіть на малолітражках, таких як Ford Fiesta. Ой, та й взагалі.. бачив фото в тематичному аккаунті instagram #canoeoncars– каное на даху Porshe 911! І нормально воно їде )


Вимоги ДАІ

Перш ніж перейти до способів фіксації, необхідно перевірити відповідність наших планів вимогам ДАІ щодо перевезення вантажів. В Україні порядок перевезення вантажів поза автомобілем регулюється правилами ПДР пунктом №22 “Перевезення вантажів”:

22.2 Водій перед початком руху зобов’язаний перевірити надійність розташування і кріплення вантажу, а під час руху — контролювати це, щоб запобігти його падінню, волочінню, травмуванню супроводжуючих осіб чи створенню перешкод для руху.

22.3 Перевезення вантажу дозволяється за умови, що він:

  • a) не наражає на небезпеку учасників дорожнього руху;
  • б) не порушує стійкості транспортного засобу і не утруднює керування ним;
  • в) не обмежує водієві оглядовості;
  • г) не закриває зовнішніх світлових приладів, світлоповертачів, номерних і розпізнавальних знаків, а також не перешкоджає сприйманню сигналів, що подаються рукою;
  • ґ) не створює шуму, не піднімає пилу та не забруднює проїзну частину і навколишнє середовище.

22.4 Вантаж, що виступає за габарити транспортного засобу спереду або ззаду більш як на 1 м, а за шириною перевищує 0,4 м від зовнішнього краю переднього або заднього габаритного ліхтаря, повинен бути позначений відповідно до вимог підпункту «з» пункту 30.3 цих Правил.


Габарити звичайних каное

З габаритами по ширині все просто, бо зазвичай каное мають ширину центральної частини 80-100 см. Середня ширина даху легкового авто – 120 см. Також, каное легко поміститься і на поперечинах багажника – їхня робоча довжина до 110-120 см.

Довжина звичайних каное для звичайних людей (нас з вами)) варіюється від 350 до 550 см. Якщо кріпити каное правильно, то центр човна приблизно збігається із серединою між перемичками багажника. Довжина бази середнього універсалу 460см. При максимально допустимих нависаннях за межі авто в 100см з кожного боку, човен спокійно перевозиться без порушень ПДР.

Для підтвердження нижче розміри таких короткомірних автомобілів, як Subaru Forester і Nissan Qashqai.


Що потрібно для перевезення?

Багажник на дах (рейлінги та поперечини)

Багато сучасних автомобілів комплектуються рейлінгами вже з заводу. Це найкращий для перевезення каное або каяка варіант, оскільки це означає, що автовиробник гарантує здатність даху та елементів кузова тримати нагрузку. Якщо заводських рейлінгів немає, існує цілий ряд різновидів багажників під різні види даху.

Найбільше за всіх в цьому розібралися в Thule. Але більшість атовиробників пропонують рейлінги власного виробництва і вони також є гарним варіантом. Thule, звісно, дорожче, але й якість їх перевірена сотнями тисяч власників їхніх систем. Беріть будь-яку систему виходячи з вашого бюджету. Але не забувайте головне правило – безпека перш за все.


Стяжні ремені

Вони бувають різних типів та різного ступеня навантаження. Для наших цілей підійдуть звичайні поліестерні ремені шириною 20 мм довжиною від 200 см. Такі можна було б придбати навіть в Епіцентрі. Але тут є одне “але”. Там вони чомусь продаються трохи меньшої довжини… Німецьких (я це точно знаю) якраз вистачає. Що можна зробити – треба купити ремінь просто з катушки на відріз, окремо зажимний механізм та віднести вправним кравцям. Нехай зшиють вам ремені нормальною капронкою і буде вам щастя.

Якщо ви не довіряєте методу вище, то можна купити в тому ж Епіцентрі ремені зі стяжним пружинним механізмом. Товщиною вони приблизно такі самі 20-25 мм, тримають навантаженням до 1 тонни. Брати ремені з навантаженням у кілька тонн і тріскачковим доводчиком не потрібно – надмірна затяжка може пошкодити багажник або човен. В мене є ремені на 5 тонн для натягування тканини, тож я точно знаю, що вам такі не потрібні )

Вам знадобляться 2 штуки звичайних стяжних ременів. Для звичайного каное довжиною до 5 метрів цього буде досить. Якщо ви збираєтесь їхати на далеку відстань зі швидкістю більше 90 км/год, то можна взяти ще 2 ремені для фіксації носів до капоту та фаркопу або заднього буксирувального кріплення.


Пом’якшувальні підкладки (опціонально)

Складові частини багажників на даху – це жорсткі конструкції із твердих матеріалів. Фальшборти вашого каное теж жорстка конструкція з твердого матеріалу, але більш м’якого. Щоб уникнути пошкоджень частин каное або каяка, найкраще прокласти місця їх дотику з багажником м’яким матеріалом.

Це може бути що завгодно:

  • тканина, складена в кілька шарів;
  • пінна ізоляція водопровідних труб;
  • щільний паралон;
  • спеціальне устаткування від Thule.

Для захисту фальшбортів каное від вм’ятин та подряпин краще прокласти пінопластові блоки, піну/поліезол або тканину безпосередньо на поперечини багажника. Або одягнути їх безпосередньо на фальшборти човна.


Кріплення для каное та каяків (опціонально)

тут ще буде текст, чесно


Як закріпити каное на багажнику – інструкція №1

Читайте також – Як переносити та перевозити каное одному? Існує 2 способи (відео)

  1. Підніміть каное вгору на багажник транспортного засобу. Для невисоких автомобілів це можна легко зробити і одному, але завжди легше і безпечніше, коли у вас є помічник.
  2. Збалансуйте каное на поперечинах так, щоб воно не нахилялося вперед або назад. Зазвичай це означає, що середня перемичка каное знаходиться між перекладинами багажника.
  3. Вирівняйте човен так, щоб він лежав по центру даху максимально рівно. Якщо він лежатиме криво або зміщеним в одну зі сторін, то під час руху вітер буде тиснути нерівномірно. Це призведе до погіршення керованості та стійкості автомобіля.
  4. Стоячи на пасажирській стороні навпроти передньої перемички багажника, перекиньте кінець ременя із пряжкою на інший бік автомобіля. Зробіть те саме на задній перемичці багажника. Перекидати ремінець через каное потрібно акуратно – щоб не завдати пошкодження вашому авто.
  5. Тепер на стороні водія, оберніть ремінець під перемичкою багажника і знову акуратно перекиньте пряжку ремінця назад через каное на пасажирський бік. Зробіть це для переднього та заднього ремінця.
  6. Візьміть кінець ременя без застібки та оберніть його під перемичкою багажника з боку пасажира. Всуньте ремінь у пряжку, щоб почати затягувати ремінь. Пряжка на початку затягування повинна бути якомога вищою від даху, щоб у вас було достатньо місця натягнути ремінь до того, як пряжка торкнеться багажника. Повторіть ці дії для задніх та передніх ременів.
  7. Як тільки ремені затягнуті, зав’яжіть вільні кінці, щоб вони зафіксувалися додатково і не бовталися на вітру. Якщо раптом під час їзди ви побачите, що вони бовтаються, потрібно буде зупинитись і перетягнути ремені.
  8. Нарешті, потрібно закріпити передню та задню частину каное за допомогою ременів на носі та кормі човна (опціонально). У човні місця кріплення – крайні перемички-ручки біля трикутних деків. У різних автомобілях місця для фіксації ременя можуть знаходитись у різних місцях. Це можуть бути фаркоп, буксирувальні гаки або навіть кріплення на стійках амортизатора під капотом.
  9. Зробіть ще одну останню перевірку, щоб переконатися, що каное міцно прив’язане до машини, і ви готові до безпечного руху. Спробуйте струсити каное двома руками – транспортний засіб має рухатися разом із ним.

Та що я вам тут розказую.. подивіться краще це відео How to transport your canoe від легендарного Пола Мейсона.. А ще є кльові відео від HappyCamper. Взагалі, цих відео на Youtube є штук 100 і всі вони адекватні )


Як закріпити каное на даху без багажника?