Протягом багатьох років зростання каноїнгу було рівномірним. Ця активність здобула широку популярність у 1970-х та 80-х роках після того, як фільм Джона Бормана «Звільнення» відправив Джона Войта, Берта Рейнольдса та Неда Бітті в долину річки Кахулавассі.. яка невдовзі була переповнена людьми. Тисячі бебі-бумерів по всій Північній Америці заполонили річкові та озерні маршрути у своїх власних пригодах на каное у дикій природі.


Статистика минулих років

У 1960 році лише 2% американців захоплювалися веслуванням на каяках (байдарках) та каное. Через двадцять років, на початку 80-х років, кількість учасників національного каное-руху зросла до 8%. Це відбулось завдяки Джону Бурману, який розробив революційний, недорогий і, практично, неруйнівний матеріал для каное. Тож, Бебі-бумери наважилися вирушити в походи зі своїми молодими сім’ями. Каноінг став дуже модним.

Для каное-виробників це був досить добрий 20-річний період. Але між 1998 та 2002 роками ринок веслувального спорту захопив каякінг. За цей період Асоціація виробників спортивних товарів зафіксувала зростання каякінгу на 59%. І навпаки, популярність каное знизилася на 20%. Всюдисущі дошки для серфінгу з веслом стали мейнстрімом з появою настільного весла. Згідно з Google Trends, кількість запитів SUP зросла на 61% у період між 2004 і 2016 роками. Кількість пошуків «каное» за цей же період скоротилася на 80%.

У 2006 році лише 3,3% населення США захоплювалися веслуванням на каное. До 2014 року кількість прихильників становила 3,4% – хоч і зростання, але зовсім незначне.

І ось, нарешті, після багатьох років застою з’явилися перші ознаки того, що каное знову викликають у людей інтерес. Вперше за понад два десятиліття майбутнє каное виглядає яскравим 🙂

Любителі пригод 1970-х та 80-х років замінюють свої каное більш легкими та дорогими.

Люди знову купують каное – чому?

За словами Джейсона Яррінгтона, засновника Trailhead Paddle Shack в Оттаві, він спостерігає зростання продажів каное на 20% за останні два-три роки. «Старі кевларові каное доживають останні дні», – говорить Яррингтон. «Вони починають зношуватися, і тепер через 15-20 років, люди купляють собі нові». Навіть якщо ці старі каное ще в строю, каноїсти, не вагаючись, замінюють їх або купують ще одне.

Виробники також відзначають ранні етапи того, що можна назвати тенденцією. «Схоже, що цей рік – рік каное-буму», – каже Біл Купер, віце-президент Wenonah Canoe. «Схоже на відродження і особливо це стосується дорогих топових човнів». За його словами, потенційні покупці шукають легкі та ефективні човни.

«Люди купують справді добрі човни; вони вкладають у це кошти», – каже Купер, який прогнозує подальше зростання майбутнього ринку каное. Зростання продажів, за його словами, обумовлене не стільки тим, що старі човни потребують заміни, але скоріше зовсім іншим фактором – молодими людьми з грошима. «Вони розглядають каное як розумне вкладення частини своїх працею зароблених доларів», – говорить Купер.

Справжня причина – покупці каное помолодшали

В минулі роки середній клієнт Wenonah Canoe був у віці від 40 до 65 років. «Я думаю, що тепер наші клієнти стали молодшими».

“Якщо ви чуєте публічну дискусію про каное, ваш типовий канойщик – літній чоловік”, – говорить Джейсон Забокрскі, власник магазину туристичного спорядження Ely Outfitting. Він керував каное-сплавами в Нортвудсі, Міннесота з 1997 року. «Це меседж дуже поширений, і я просив людей сходити з дороги та порахувати, скільки молодих людей вони зустрінуть».

Протягом сезону 2016 року Забокрски зібрав дані про користувачів від 1000 клієнтів у Boundary Waters Canoe Area. Те, що він виявив, було дивовижним. Середній вік клієнтів Ely Outfitting Company був 29 років!

Вам може стати в нагоді стаття Топ-10 порад батькам у походах та сплавах з дітьми

«Ми не орієнтуємось на молодь», – наполягає Забокрські. «Але вони приходять парами та цілими групами друзів. Вони їдуть із міст, щоб покататися на каное, і готові заплатити за повне спорядження та взяти в оренду гарне обладнання». В 2016 році його команда екіпірувала у 2 рази більше молоді віком до 30 років, ніж бебі-бумерів старших 50-ти. Як і багато інших екіпірувальників, вони на власні очі спостерігають як молоде покоління відкриває для себе каноїнг.

– Покоління Baby Burst нарешті досягло віку покупки сімейних каное-

Хештег #canoeing вже пройшов 1 мільйон

Більш пильний погляд на дані дозволяє припустити, що магія міленіалів реальна. Згідно зі звітом Ради з фізичної активності США за 2017 рік, каноїнг увійшов до топ-10 «цікавих видів активності» людей віком від 25 до 34 років. Каноінг зайняв 7-е місце у списку! Це вище навіть, ніж відвідування тренажерних залів, заняття з гантелями та риболовля. Згідно з тим самим дослідженням, 57% мілленіалів займаються спортом на відкритому повітрі, порівняно з 39% бебі-бумерів. Згадаймо також простий факт, що в Америці на 500.000 більше мілленіалів, ніж бумерів. Тож, потенціал зростання каноїнгу виглядає ще яскравішим.

Згідно звіту Ради з фізичної активності США за 2017 рік, каноїнг увійшов до топ-10 за «цікавими видами активності» для людей віком від 25 до 34 років.

З молодим поколінням приходить одержимість соціальними мережами. Але, замість того, щоб заважати, це навпаки допомагає підвищити популярність каноїнгу. Спорт все частіше з’являється в онлайн-чартах, проектах DIY (Do It Yourself — Зроби Це Сам) у Pinterest та у привабливих фотографіях, що публікуються у соціальних мережах. У Instagram хештег #canoe досяг 1.300.000 постів, а хештег #canoeing – вже сягнув відмітку у 1.000.000!

Ви коли-небудь чули про ламберсексуалів (Lumbersexual — лісоруб/дровосік з підтекстом)? Згідно з Urban Dictionary це «чоловік, що одягається як дроворуб, з бородою, що має об’єм бороди дроворуба, і зовнішність хіпстера»

Катаючись на своїх скрипучих старовинних велосипедах вулицями міста, їхній сільський образ насправді допомагає каное повернути втрачену популярність. Бо окрім смузі та айфонів, нинішні «дровосіки» не сильно відрізняються від канойщиків часів 80-х.

Каное – ідеальний супутник відпочинку вихідного дня.

Проєкт Time Off Coalition, який вивчає зміну поведінки американців щодо своєї відпустки, виявив, що сьогодні американці беруть менше вільного часу. Це може бути одним із факторів, що сприяють популярності походів на каное, які зараз також стали коротшими, ніж 20 років тому.

Проєкт встановив, що з 2000 року тривалість відпустки почала поступово скорочуватися. Середня відпустка в Америці становить 16 днів на рік, що майже на цілий тиждень менше, ніж у середньому в роки каное-буму з 1978 по 2000 роки.

Подивіться це круте відео Cоло по невеличкій протоці. Канадська техніка веслування

Наведемо приклад. 29-річна Тірні Ангус та її 30-річний наречений Ендрю Белл не дозволяють щільному графіку роботи засмучувати їхню спільну пристрасть до веслування на каное.

«Більшість наших друзів мають лише два тижні відпустки, і все», – каже Ангус, студент факультету журналістики Хамберського коледжу. «Вони виїжджають у вихідні і, можливо, на чотири- або п’ятиденні поїздки. Зараз непросто виділити великі проміжки часу, щоб повністю приділити їх веслуванню. Але чим більше подорожуєш в каное, тим більше хочеться залишитися довше».

Ангус і Белл приділяють якнайбільше вільних вихідних каноїнгу, щоб підготуватися до одного великого походу. Зазвичай їх велика подорож триває не менше 14 днів.

“Це як з усім іншим в житті”, – говорить Хайме Капелл, менеджер з роздрібної торгівлі магазину Algonquin Outfitters на заході Провінційного Парку Алгонкін. “Коли не вдається ходити в походи часто, то виходить дуже захоплююче, коли вдається”. Скорочені ці поїздки чи ні, екіпірувальники мають багато роботи в ці роки. Капел каже, що 2016 був відзначений відмінним сезоном продажів для туристичних магазинів.

«Ймовірно, це був один із найкращих сезонів, які у нас були», – каже Кепелл. «І цей рік теж поки що виглядає позитивно».

(Набір у літній табір закінчено. Передайте привіт майбутнім гідам, інструкторам та батькам)

Для батьків, зайнятих з маленькими дітьми, літній табір стає все більш привабливим способом витягнути старших дітей на вулицю та на воду. Сьогодні ця традиція з багатовіковим корінням в Онтаріо, Новій Англії, Іллінойсі, Міннесоті та Вісконсіні стала дієвою протиотрутою від електронних гаджетів.

“Табір завжди був способом стягнути дітей з ліжка”, – говорить директор каное-табору в північній частині Онтаріо, штат Північна Кароліна. «Але зараз батьки стурбовані тим, що їх діти не в змозі впоратися з соціальними взаємодіями віч-на-віч».

Читайте також 8 ідей смачних та корисних снеків в сплавах на каное та каяках

Як і в більшості літніх таборів, тут заборонено користування мобільними пристроями у дво- або 6-ти тижневих (!!) походах на каное в місцевості озер Темагамі. «Діти змушені дивитися один на одного та знаходити спільну мову», – каже директор каное-табору. Крім традиційних для табору навичок впевненості в собі, командної роботи та спілкування з природою, відключення від девайсів стало «все більшим і більшим фактором» для батьків. Тим часом, набір у молодіжні табори зростає. Табір Темагамі дав зростання на 30% у 2016 році, включаючи зростаючу кількість дівчат.

Інтенсивна реєстрація є паралельною тенденцією. “За останні п’ять років ми пережили величезний сплеск”, – говорить Енді Групі, генеральний директор YMCA Wanakita з Онтаріо. Цього року, за словами Енді, табір заповнився на місяць раніше, ніж звичайно, а кількість дітей збільшилася на 70 осіб.

Відповідно звіту за 2015 рік, підготовленого Кейтом Вілсоном – науковим співробітником Американської асоціації каное, – кількість учнів у таборах також зростає. 82% таборів повідомили, що загальна кількість учнів була такою ж або вищою, ніж у 2014 році. Крім того, 44% таборів повідомили, що влітку 2015 року було зареєстровано найвищий показник за останні п’ять років. Звіт показав, що 71% відпочиваючих зараз у віці 12 років та молодші.

Дослідження показують, що люди, які в дітинстві проводили час на відкритому повітрі, більш схильні до часу на відкритому повітрі у дорослому віці.

Насправді 37% таких дорослих дуже люблять проводити час на природі. Збільшення кількості учнів у літніх таборах також є гарною новиною для каноїнгу.

Звіт Top Line від 2017 року про вибір активного відпочинку на відкритому повітрі включав каноїнг в топ-10 найпривабливіших видів діяльності серед кожної вікової групи від 25 років та старше.

Читайте також статтю Каное проти каяка. В чому різниця і що краще?

Каноінг знову став “крутим”. У виробників і магазинів туристичного спорядження з’явилася чудова можливість залучити цих поки що не учасників. Поєднайте це масове захоплення з модернізованими каное «Бебі-бумерів», «Бастерами» з їхніми дітьми, та «Міленіалами», які проводять кілька днів тут і там, можна сказати, що каноїнг має дуже перспективи.

#canoeing #каноїнг

Переклад оригінальної статті з сайта paddling.com